Організація відображення графічної інформації » Pascal - основи програмування

Основи програмування на мові Pascal

 

Спонсори

Організація відображення графічної інформації

    Для того, щоб мати можливість створювати графічні зображення на екрані перш за все необхідно знати параметри монітора, або, точніше  кажучи, графічного адаптера. Будемо орієнтуватись на те, що режим CGA підтримує кожен монітор, і тому розпочнемо з такої програми, яку рекомендуємо вам просто набрати і виконати:


uses graph;
var gd, gm : integer;
begin
gd := 1; gm := 1;
initgraph(gd,gm,'cga.bgi');
readln;
closegraph;
end.

    Ми не випадково не написали ніяких коментарів до цієї програми. Що ж робить дана програма. По великому рахунку нічого, але то тільки на перший погляд. Якщо при виконанні даної програми у вас почорнів екран а після натиснення на клавішу <Enter> відновився попередній вигляд екрану, то це значить, що у наша програма виконала досить солідний об’єм роботи. Розберемо по рядках, що ж такого зробила програма:


var gd, gm : integer;                      
uses graph;
begin                                         
  gd := 1; gm := 1;                        
  initgraph(gd,gm,'cga.bgi');                
  readln;                                     
  closegraph;                                  
end.   

 

    Ми привели цю програму тільки тому, що у ній зібрано той мінімум команд, які обов’язково потрібно використати для роботи у графічному режимі (за винятком readln яке введено для того, щоб можна було побачити, що програма дійсно візуально щось таки робить, ну хоча б робить темним екран монітора).

   Після цього нам залишилось описати декілька основних графічних процедур і показати їх роботу, знову ж таки, на прикладі невеличкої демонстраційної програми.

    Ми відійдемо від загально прийнятого способу подання матеріалу і будемо знайомити з основними графічними процедурами прямо в програмі, роблячи необхідні коментарі. Ми розглянемо лише виведення тексту в графічному режимі, та побудову основних графічних примітивів. Одразу відмітимо, що графічна система координат ПЕОМ відрізняється від текстової, спільними у них є лише початок та напрям. Більш детально розберіться з командами графіки самостійно на прикладах програм, що поставляються з середовищем програмування та описані в системі допомоги.


uses graph;
beginvar gd, gm : integer;
  gd := 9; gm := 1;
  initgraph(gd,gm,'egavga.bgi');
  gd := 9; gm := 1;
initgraph(gd,gm,'egavga.bgi');
  setcolor(4);                    
  rectangle(0,0,639,349);        
  SetBkColor(0);                
  SetColor(2);                     
  Outtextxy(40,20,'Приклад виведення тексту ');  
  SetFillStyle(1,10);               
  Bar(100,100,150,120);          
  Bar3D(200,100,250,130,10,true);
  Arc(300,110,0,180,20);         
  Circle(400,110,20);             
  Ellipse(500,110,0,360,20,50);  
  FillEllipse(600,110,20,40);      
  SetColor(12);                    
  line (10,170,630,170);          
  readln;
  closegraph;
end. 

    Для детального вивчення графіки можна було б написати окрему книгу (і не одну!), тому ми на цьому і зупинимось.

скачать dle 10.4фильмы бесплатно Наступна сторінка » Вправи та завдання Попередня сторінка » Графічна інформація та її обробка на ...